През 2018 г. австралийската авиокомпания Qantas предложи първата непрекъсната пряка връзка между Европа и Австралия. Полетът с продължителност от цели 17 часа е възможен само защото производители на самолети като Boeing и Airbus прекараха десетилетия в прокарване на иновации в машиностроенето, включително създавайки максимално аеродинамични конструкции, които позволяват пестене на гориво, както и използване на олекотени, но здрави материали. Но когато един самолет прекара цял ден във въздуха, това означава и още едно предизвикателство - как ще държите неговите пасажери в добро физическо и душевно състояние? Самолетите предлагат по-широки седалки и светлини, които са програмирани в циркадния ритъм, както и пречистен въздух за дишане. Не трябва да пропускаме и стабилната безжична интернет връзка, с която пулсира ритъмът на всеки съвременен потребител. Qantas планира да премине към 22-часови полети през 2022 г., което означава само едно - авиоиндустрията трябва да потърси още по-иновативни начини, с които да осигури удобство и условия за продуктивност на своите пътници.

Ето само малка част от тях.

Размерът има значение

На териториите на самолета всеки сантиметър е от значение – особено когато става въпрос за мястото, на което седим - икономиите на въздушния транспорт принуждават голяма част от пътниците да изберат седалки със среден размер от само 43 см. Изглежда обаче, че туристите на бъдещето ще се радват на малко по-широки места за презокеанските пътувания. Изследвания на London Sleep Center показват, че увеличаването на ширината на седалките до 45 см подобрява качеството на съня на пътниците с 53 процента. Авиокомпаниите също търсят начини да осигурят повече пространство за краката. Една възможна опция са седалки, направени от по-тънък материал.

По-добра храна във въздуха

Qantas работи с диетолози, за да създаде меню против „неразположението“, което ни носи 17-часов полет от Пърт до Лондон. То включва пресни съставки с високо съдържание на вода - като краставици, ягоди, целина и листни зеленчуци, така че пътниците да не се дехидратират. Това помага да се намали усещането за умора и главоболието.

Singapore Airlines също преразглежда менюто и за своите 18-часови полети до Ню Йорк. Храните с ниско съдържание на сол поддържат пътниците хидратирани, а тези с минимални въглехидрати спират покачването на кръвната захар. В момента компанията обмисля да смени картофите с карфиол, който се представя добре и по двата показателя.

Въздухът горе

Някога питали ли сте се защо се чувствате изтощени след дълъг полет? Една от причините е, че повечето кабини „симулират“ атмосферата на земята на височина от 2440 м, където разреденият въздух кара сърцата и белите дробове да работят допълнително, за да снабдяват телата ни с кислород. Повишаването на налягането на въздуха в повечето самолети би оказало влияние върху „слабите места“ в самолета като прозорци и врати. Boeing увеличи фюзелажа за самолетите от серията 777X, така че да издържат натоварването на кабината на 1830 м. Това също означава повече влажност на въздуха, което би трябвало да облекчи симптомите на сухи очи и сърбящи носове.

Излитане и пренастройка

Може би най-лесният начин да подобрите изживяването от продължителен полет е да помогнете на пътниците да забравят, че дори летят. За съжаление по време на полет Wi-Fi крета със стойности от едва 15 Mbps. Airbus има за цел да ускори този процес, планирайки подобрени телекомуникационни спътници и предавателни станции. Но дори интернет на борда на самолет да не ви позволи да изгледате любимия си сериал на един дъх, пътниците на бъдещето могат да се насладят на изключителни възможности за забавление. Airbus също експериментира с всеобхватни OLED дисплеи и дори с виртуални слушалки. Какъв по-добър начин да успокоиш нервите си по време на 22-часовия полет, като си представяш, че си някъде другаде?

След полунощ

Телата ни „сверяват“ биологичните си часовници според циклите на светлина и тъмнина. Много авиокомпании вече използват стратегически LED осветление по време на полети на дълги разстояния, за да превъзмогнат умората с по-ярки оттенъци, симулиращи дневна светлина, и топло розово, за да сигнализират на тялото, че е време за сън. Airbus разработи 17 милиона светлинни и цветни комбинации, които минават отвън простата симулация на нощ и ден. Тези техники за светлинна терапия имитират различни външни среди и могат да помогнат за синхронизиране на вътрешните часовници на пътниците с часовата зона на дестинацията.

Заспал на работното място

Продължителните маршрути изискват присъствието на екипажи, които работят на смени. Пилотите, които не са на смяна, презареждат батериите в помещения точно под пилотската кабина или над бизнес класа. Кабинният екипаж обикновено отпочива в малки стаи, скрити над последните няколко реда на икономичната класа. Това пространство е доста тясно, така че членовете на екипажа, принудени да наваксат здравословния сън, трудно успяват да релаксират. И Boeing, и Airbus са направили подобрения: по-широки и по-дълги легла с пространство над главата, затворени с дебели, шумоизолиращи завеси.

Смяна на местата

Повечето самолети крият допълнителни товарни отделения в корема си. Но малко авиокомпании всъщност запълват пространството с товарни палети по предназначение. На самолета Airbus A330 това неизползвано пространство възлиза на 111 квадратни метра. Компанията има всякакви идеи за оползотворяване - от практически ориентирани като бизнес центрове или занимални - до фантастични удобства като игрални зали, студио за йога или колоездене, или дори зони за дрямка, пълни с уютни легла за туристите.

5 страхотни предложения за гейминг периферия

---

Това може би са добри новини за Sony Mobile?

Най-четени
Всички

10 е-коли, които ще може да си купите в следващите 5 години

39 | 23.08.2019
Още от HiComment

Galaxy Note 10: дори гигантите могат да растат (ОБЗОР)

59 | 08.08.2019